Zadania dydaktyczne:
Zadania wychowawcze:
Ogólne założenia gimnastyki korekcyjnej
1. Kształtowanie nawyku prawidłowej postawy ciała. a) dokładne poznanie dziecka -stan zdrowia, konsultacje z pielęgniarką, -odchylenia w postawie, -próby sprawności. b) nauka korygowania błędów postawy z uwzględnieniem indywidualizacji -nauka przyjmowania pozycji wyjściowych, -kształtowanie wyczucia prawidłowej postawy w miejscu i ruchu, -rozluźnianie i zwiększanie ruchomości w stawach z równoczesnym wzmacnianiem odcinkowym, -stopniowe zwiększanie intensywności ćwiczeń, -nauka prawidłowego pogłębionego oddechu, -nauka ćwiczeń domowych. c) kontrola umiejętności przyjmowania prawidłowej postawy oraz stopniowe opanowanie poznawanych ćwiczeń. 2. Utrwalanie nawyku prawidłowej postawy. a) zwiększanie intensywności ćwiczeń (obciążanie, oporowanie, przyspieszanie tempa) przy bezwzględnym egzekwowaniu prawidłowej postawy b) wyrabianie wytrzymałości siłowej mięśni posturalnych przez zwiększanie liczby powtórzeń i skracanie przerw między ćwiczeniami c) stałe egzekwowanie prawidłowej postawy we wszystkich pozycjach w czasie ćwiczeń oraz w różnych sytuacjach, w jakich się dziecko znalazło d) stosowanie w szerszym zakresie indywidualizacji
Całokształt procesu korekcyjnego będzie dostosowany do psychofizycznego i motorycznego rozwoju oraz wydolności organizmu ucznia.